Thursday 14 June 2012

DEMAM VERSUS SEMPUT


Dalam setahun entah berapa kali agaknya aku nak demam dan semput ?
syukur alhamdulillah Allah mengahapuskan
sedikit demi sedikit dosa dosa aku amin .
bak kata ayah T aku " akak kurang berpeluh , tidur je yang dia tahu "
okay memang betul lah apa yang dibebelkan ayah T aku tu haha .
kali ini sekali gus demam berlumba lumba
dengan semput yang paling teruk :'(

Terima kasih ya Allah , alhamdulillah aku masih bernafas
sehingga ke hari ini . hampir 3 hari aku sakit ,
nak tidur takboleh tidur , bila baring gelisah je , nafas tercungap cungap
macam minta CPR haha geli je .
berpeluh peluh , nafas berbunyi macam kucing tgh bernafas haha -.-
kalau duduk okay sikitlah , memang kena tidur dalam keadaan duduklah aku :'(
ubat jangan cakaplah , bape banyak ubat aku telan pun aku takingat .
sebelum tidur sediakan ubat semput , ubat batuk selsema dan air mineral
dekat sebelah katil yang paling afdal mesti ada
kain untuk lap hingus dan semangkuk untuk membuang K euw .
macam selekehkan bunyi nya ? tapi ini kenyataan bukan cobaan :'D

ibu risau sangat , sikit sikit suruh makan ubat ,
kan kena ikut jam bila nak makan ubatnya ibu :)
ibu suruh tidur dengan ibu tapi aku dah taklarat nak bangun
so aku tidur je dalam bilik sorang sorang .
Mula mula ayah ibu ajak pergi hospital
aku dah makan ubat lepastu taklarat nak bangun
aku cakap tak payah lah , kejap lagi okaylah .

aku kalau tengah sakit macam nie
tidur merengek , pusing sana pusing sini , batuk batuk
dengan berkahak lagi opss sorry , dengan selsema nya lagi .
nak makan langsung takda selera , aku bantai tidur je .
pagi minum susu ibu buatkan , makan sesudu maggie goreng ibu buatkan .
petang makan maggie sup ibu buatkan juga tapi takhabis .
selalu aku kalau hadap semangkuk maggie cepat je habis .
kalau sebulan aku sakit , boleh kurus badan aku nie haha .
alhamdulillah macam dah berkurang sikit demam semput nie
esok dah boleh kerja -..-

#Kalau kita masih bersama , mesti " kau "
orang yang paling risaukan sayang ?
aku rindu saat itu :')
* ehh tetiba je teringatkan kau :')
alhamdulillah , aku harap sakit aku cepat baik .
Terimakasih ya Allah
Terimakasih ibu dan ayah yang takpernah
jemu melayan kerenah anak perempuan tunggal awak  nie .
Ayah ibu selalu panggil aku " bayi kawak "
apakah itu ? haha pergi search google translate :D